Zamieszanie z mobilnością w GOOGLE

google-email-bladOstatnio GOOGLE rozsyła do właścicieli witryn i sklepów internetowych e-maile informujące o niezgodności serwisów z urządzeniami mobilnymi. Co to oznacza w praktyce ?

Świat się zmienia, wyszukiwarka internetowa i zachowania klientów również. GOOGLE jako światowy gracz często dostrzega trendy jakie przyniesie przyszłość i w tej chwili to się dzieje. Gigant z Mountain View dobrze wie, że część ruchu generowanego przez użytkowników w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych (tablety, smartfony) i wyciąga w ich kierunku rękę w postaci zmiany algorytmu wyświetlania wyników wyszukiwania.

Zmiana taka ma zostać wprowadzona w dniu 21 kwietnia 2015 r. Od tej pory GOOGLE będzie oceniał zgodność serwisów internetowych z urządzeniami mobilnymi podczas wyszukiwania – przełoży się to na wyniki pozycji w wyszukiwarce.

Co z naszym sklepem www, który nie posiada wersji mobilnej oraz nie jest stworzony w grafice RWD ? Nowy algorytm dotyczy wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, czyli po 21 kwietnia 2015 r. albo nie wyświetlimy się „wysoko” albo w ogóle ale tylko w wynikach wyszukiwania w telefonie czy tablecie. Na zwykłym komputerze nadal pozycja sklepu pozostanie bez zmian.

Niemniej warto zastanowić się nad przystosowaniem sklepu internetowego pod urządzenia mobilne. W przyszłości grono potencjalnych klientów pochodzić będzie z w/w urządzeń – stojąc w kolejce czy podróżując autobusem każdy znajdzie czas na zakupy online.

box-kqs-rwd